Alla inlägg under maj 2013

Av livetruntborgen - 2 maj 2013 21:54

Vaknade upp imorse och de kändes som en helt vanlig måndag. Inget ont i måndagar men visst finns de roligare dagar än måndagar? Typ fredag lördag söndag och semesterdagar  

Men nu är de en helt vanlig perfekt torsdagskväll jahooo.


Kollat en film från 70-talet men oj vad alla såg unga ut, märkligt eller hur. HUR BARA GÖR DOM?

Tittade på gör om mig -så fin hon blev brudens mamma. Ska minsann anmäla mig. Måtte jag bara inte

få frisören som tunnar ut hår de vill jag inte, inte för att jag har tunnt hår men med stigande ålder så ändras ju håret, å inte till de bättre.


Dotter med pojkvän kommer till helgen så skoj. Ska grillas -vilken överraskning.

Skulle vara duktig och förbereda tårtan -men jösses ena botten totalt vidbränd krämen liknar mer sås. Där fick jag för att jag skulle vara duktig. Lika bra att göra som annars spara allt till sista stund de blir bättre, jag jobbar bättre under press-helt klart.

Kollat alla väder stationer som finns, de ska bli fint väder till helgen och nästa veck upp mot 20 grader. De är nu man kan börja leva igen sträcka ut lite blekfeta torra skånkor i värmande solsken. 

De är ett under att jag överhuvudtaget ahr skinn kvar på fettet så mycket som jag fjällar på vintern. Smörjer och smörjer men vad hjälper de. Ligger en liten hög med hud på golvet var gång jag byter kläder. Hund stackarn inhalerade lite idag kan inte vara bra för hans lungor. 

Har funderat på mitt konto på viktkollen ska nog bli duktig nästa vecka, hoppas jag. Vill ju inte se ut som en strandad val till sommaren. Risken finns ju att någon ska rädda mig och slänger ut mig på djupt vatten jag som då troligen kommer att få kramp och kanske drunkna. Fast vatten och fett har ju den gynsamma saken att fett flyter på vatten. Kanske guppar jag i väg till Polen inte fy skam om jag drar i land i Sopot -vackert ställe. 

Måtte de nu bara inte vara någon som släppt ut spillolja eller lagt en massa nät. Jag har stora problem i vanliga fall med halka och trassel så inte lär jag kunna håla mig kvar vid vatten ytan då inte.

Nä nu måste jag få lite skönhets sömn  


Av livetruntborgen - 1 maj 2013 22:53

Hej, tack alla tidigare generationers arbetare för denna dags ledighet. Och förlår för att jag inte deltar i något första maj tåg. Men jag besökte min store gosse idag. Han är så söt och hans fru.  

Dagen började med att Mannen försökte dränka en padda som tagit sig upp genom avlopps röret och i toaletten på andra våningen. Jösses den paddan borde ha nobelpris eller årminstone vinna OS. Undra vad han hade väntat sig att se i tunneln. Eller tunellen som Wenche Myrhe sjunger, hihihi. Men norsk är ju norsk. Alltså helt underbart språk. 

Hunden den lille rara hunden var med tjöt som en mistlur hela resan. Men lyckades spåra till rätt hus väl framme hos Sonen. Ska kanske ha honom till spårhund på människor istället för djur. 

Nå snart hägrar Dyneboavägskäl för en trött arbetare. Arbetsdag imorgon upp kl 0500 senast. 

Om jag nu inte har vunnit på Europa lotteriet om jag vunnit ska jag snyta mig i chefens gardiner. 

(ett plagiat på en jobkompis bästa val vid avslut på arbetsplats) 

Har kollat mobiler den jag har är analfabet och dyslektiker. För att inte tala om Dement, samma mess och mms skickas gång på gång. Den har definitivt skapat mer fiender än vänner. 

Nä Godnatt mina barn och alla ni andra. Nu ska jag dröma sött om stundande sommar och kanske om en ny mobil. Eller så sover jag utan drömmar går ju de med.

  

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards